Doelpunten in overvloed als Borussia Dortmund overwinning weg

Borussia Dortmund versla RB Leipzig en win de competitie

Borussia Dortmund verslaan RB Leipzig in een overwinning op Donderdag, 1x4, in een wedstrijd met betrekking tot naar de finale van de DFB Pokal. Jadon Sancho was de hoofdspeler.

Jadon Sancho opende de score na 5 minuten, met een rechtervoetaanval. Met dit doel heeft Jadon Sancho zijn doel vijftien van de huidige campagne behaald. Met 28 minuten op de klok, Erling Haaland scoorde het tweede doelpunt voor Borussia Dortmund, met een schot met de linkervoet binnen het strafschopgebied. In de 45e minuut, Dortmund team verlengden hun voorsprong met een doelpunt van Jadon Sancho met een rechtervoetaanval in het strafschopgebied.

Met 71 minuten op de klok, Dani Olmo ontslagen voor RB Leipzig, met een linkervoetaanval van buiten het strafschopgebied. Erling Haaland maakte het laatste doelpunt in de slotfase van het spel met een linkervoetaanval in de doos.

Dankzij deze overwinning wint Borussia Dortmund de wedstrijd.

RB Leipzig

• Eindigde een reeks van 5 games winnend