Indrukwekkende overwinning op eigen bodem een wedstrijd met 4 goals

Burnley verliest van Arsenal

Arsenal verslagen Burnley, 3x1, op Zaterdag, op wedstrijdweek 12. Tot deze speeldag, Mikel Arteta's team kwam van een nederlaag en Vincent Kompany's team kwam van vier nederlagen.

Het eerste doelpunt werd gescoord door Leandro Trossard met al 45 minuten gespeeld.

Na 54 minuten, Josh Brownhill ontslagen voor Burnley. Met 57 minuten op de klok, William Saliba schoot Arsenal tweede doelpunt. Na 74 minuten, Oleksandr Zinchenko heeft alles ingepakt. Met 83 minuten op de klok, Fábio Vieira verliet zijn team met 10-man, na het zien van een directe rode kaart.

Na het resultaat Arsenal zijn 2e in de tabel, met 27 points, terwijl Burnley op de plaats 19e zit, met 4 points. In hun volgende wedstrijd, Mikel Arteta's team bezoek Brentford, terwijl Burnley team host West Ham.

Arsenal
  • Het vestigen van een nieuw record voor gewonnen hoekschoppen in de competitie, met een totaal van 13

Burnley
  • Registreerde zijn laagste aantal passen, met 327