Clermont waren verrast door hun plaats

Clermont thuis verslagen tegen Brest

Brest overwonnen Clermont, 1x3, op Zondag, op wedstrijdweek 12. Tot deze speeldag, Clermont-Ferrand team kwam van Een gelijkspel en Brest team kwam van twee nederlagen. In de basiself stond Marco Bizot.

Romain Del Castillo opende de score in de 14e minuut, vanaf de penaltystip.

Na 53 minuten, Brest verlengden hun voorsprong met een doelpunt van Franck Honorat met een linkervoetaanval in de doos. Met 67 minuten op de klok, Jérémy Le Douaron verdubbelde de voorsprong voor Brest team, via een header binnen het strafschopgebied. In de slotfase van het spel, Jim Allevinah maakte het einddoel van de wedstrijd, met een schot met de linkervoet in het strafschopgebied.

Na het resultaat Clermont zijn 9e in de tabel, met 17 points, terwijl Brest op de plaats 17e zit, met 9 points. Volgende, Michel Der Zakarian's team host Stade de Reims. In de tussentijd, Clermont-Ferrand team bezoek Nantes.

Clermont
      • Het vestigen van een nieuw record voor gewonnen hoekschoppen in de competitie, met een totaal van 7

Brest
      • Vertoonde een constante bedreiging voor het doel van de tegenstander en nam zijn hoogste aantal schoten in de competitie op met 19 schoten