Doelpunten in overvloed als RB Leipzig overwinning thuis

RB Leipzig geniet van goalfest tegen Mainz

RB Leipzig overwonnen Mainz in een uitzonderlijk overwinning op Zaterdag, 8x0, op speeldag 10. Tot deze speeldag, Leipzig team kwam van een nederlaag en Mainz team kwam van een overwinning. Timo Werner stond in brand. In de basiself stond Jeremiah St. Juste en Jean-Paul Boetius.

Het openingsdoelpunt werd gescoord door Marcel Sabitzer met 5 minuten op de klok, met een rechtervoetaanval in de doos. Na 30 minuten, RB Leipzig verlengden hun voorsprong met een doelpunt van Timo Werner met een schot met de rechtervoet. Na 35 minuten, Christopher Nkunku verdubbelde de voorsprong voor Leipzig team, met een rechtervoetaanval van buiten de doos. Na 38 minuten, Julian Nagelsmann's team verhoogde hun voorsprong met een doelpunt van Marcel Halstenberg met een linkervoetaanval in de doos. Kort voor de pauze, RB Leipzig verlengden hun voorsprong met een doelpunt van Yussuf Poulsen met een schot met de rechtervoet in het strafschopgebied.

Na de pauze, Timo Werner verdubbelde de voorsprong voor Julian Nagelsmann's team, met een schot met de linkervoet binnen het strafschopgebied. In de 50e minuut, Leipzig team verhoogde hun voorsprong met een doelpunt van Nordi Mukiele via een header. Timo Werner heeft de hattrick, met een linkervoetaanval in het strafschopgebied, in de slotfase van het spel voltooid.

Na het resultaat RB Leipzig zijn 3e in de tabel, met 18 points, terwijl Mainz op de plaats 15e zit, met 9 points. In de volgende wedstrijd, Julian Nagelsmann's team speelt uit tegen Hertha BSC, terwijl Sandro Schwarz's team host 1. FC Union Berlin.

RB Leipzig
  • Registreerde het beste balbezitpercentage van het seizoen, met 67%