De wedstrijd werd pas beslist na een penalty shoot-out

Werder Bremen dreun Borussia Dortmund na een penalty shootout

Borussia Dortmund en Werder Bremen speelden 3x3 gelijk in een fantastisch wedstrijd op Dinsdag, in een wedstrijd met betrekking tot naar de laatste 16 van de DFB Pokal. Zowel Lucien Favre's team als Bremen team speelden hun eerste wedstrijd in de competitie. Martin Harnik was beslissend met 1 doel.

Het openingsdoelpunt werd gescoord door Milot Rashica na 5 minuten. Kort voor de pauze, Marco Reus ontslagen voor Borussia Dortmund, uit een directe vrije trap.

In de laatste minuten van de wedstrijd, Christian Pulisic maakten het tweede doelpunt voor Dortmund team, met een schot met de linkervoet binnen het strafschopgebied. Werder Bremen scoorde hun tweede doelpunt van de wedstrijd via Claudio Pizarro, in de slotfase van het spel, met een schot met de rechtervoet in de doos. In de slotfase van het spel, Achraf Hakimi getroffen voor Lucien Favre's team, met een rechtervoetaanval. In de laatste minuten van de wedstrijd, Martin Harnik heeft alles ingepakt, uit een hoek.

Dankzij dit resultaat is Werder Bremen door naar de volgende ronde van de competitie.

FaseLaatste zestien

Signal Iduna Park