Fortuna Sittard zaken regelen op eigen bodem in een veelbewogen wedstrijd m

Fortuna Sittard win FC Groningen

Fortuna Sittard uitgesmeerd FC Groningen in een overwinning op Zondag, 3x1, op naar speeldag 27 van de Eredivisie. Tot deze speeldag, Julio Velázquez's team kwam van twee nederlagen en Groningen team kwam van drie nederlagen. Iñigo Córdoba heeft een geweldige game gemaakt.

Het eerste doelpunt van de wedstrijd werd gescoord door Iñigo Córdoba, vroeg in het spel. Kort voor de pauze, spits scoorde het tweede doelpunt voor Fortuna Sittard. Met zijn 5e doelpunt van het seizoen.

Na 76 minuten, Ricardo Pepi ontslagen voor FC Groningen. Paul Gladon maakte het laatste doelpunt in de laatste minuten van de wedstrijd.

Na het resultaat Fortuna Sittard zijn 11e in de tabel, met 32 points, terwijl FC Groningen op de plaats 17e zit, met 17 points. In hun volgende wedstrijd, Sittard team speelt uit tegen Ajax, terwijl Dennis van der Ree's team speelt thuis tegen FC Utrecht.

FC Groningen
  • Registreerde het beste balbezitpercentage van het seizoen, met 65%