Eert zelfs in een spannende strijd

Een punt per stuk voor Liverpool en Brighton & Hove Albion

Liverpool en Brighton & Hove Albion speelden 3x3 gelijk in een spannend wedstrijd op Zaterdag, op wedstrijdweek 9. Tot deze speeldag, Liverpool team kwam van Een gelijkspel en Brighton & Hove team kwam van een overwinning. Leandro Trossard deed de show. In de basiself stond Virgil van Dijk en Joel Veltman.

Het openingsdoelpunt werd gescoord door Leandro Trossard na 4 minuten, met een schot met de linkervoet in de doos. Brighton & Hove Albion scoorde hun tweede doelpunt van de wedstrijd via spits, met 18 minuten op de klok, met een linkervoetaanval in de doos, ingesteld door Solly March. Na 33 minuten, Roberto Firmino ontslagen voor Liverpool, met een schot met de rechtervoet binnen het strafschopgebied, die volgde op geweldig werk van Mohamed Salah.

Na 54 minuten, Roberto Firmino maakten het tweede doelpunt voor Jürgen Klopp's team, met een schot met de linkervoet in het strafschopgebied, gemaakt door Luis Díaz. Roberto Firmino heeft de mijlpaal van vijf doelpunten voor het seizoen bereikt. Op een ongelukkig moment scoorde Adam Webster een eigen doelpunt in de 63e minuut, uit een hoek. Leandro Trossard heeft de hattrick, met een linkervoetaanval, opgelegd door Kaoru Mitoma, met 83 minuten op de klok voltooid.

Na het resultaat Brighton & Hove Albion zijn 4e in de tabel, met 14 points, terwijl Liverpool op de plaats 9e zit, met 10 points. Volgende, Jürgen Klopp's team bezoek Arsenal. In de tussentijd, Roberto de Zerbi's team speelt thuis tegen Tottenham.

Liverpool
      • Registreerde het laagste balbezitpercentage van het seizoen, met 54%