Zuid-Korea record indrukwekkende overwinning op eigen bodem in een spel vol

Olympic Games: Honduras opgejaagd door Zuid-Korea

Zuid-Korea verslaan Honduras, 6x0, op Woensdag, in een spel met betrekking tot wedstrijdweek 3. In deze competitie kwamen beide teams uit een overwinning. Hwang Ui-Jo deed de show.

Het openingsdoelpunt werd gescoord door Hwang Ui-Jo na 12 minuten, vanaf de penaltystip. In de 19e minuut, Zuid-Korea verhoogde hun voorsprong met een doelpunt van Won Doo-Jae vanaf de penaltystip. Na 39 minuten, Carlos Meléndez verliet de wedstrijd vroeg na het zien van een rode kaart. Kort voor de pauze, Kim Hak-Beom's team verlengden hun voorsprong met een doelpunt van Hwang Ui-Jo uit een hoek.

Na 52 minuten, spits hebben de hattrick, vanaf de penaltystip, voltooid. Met deze staking heeft spits 10e doelen voor het seizoen bereikt. Met 64 minuten op de klok, Kim Jin-Ya verdubbelde de voorsprong voor Zuid-Korea nationaal team, met een rechtervoetaanval. Na 82 minuten, Lee Kang-in scoorde het laatste doelpunt van de wedstrijd, met een linkervoetaanval van buiten het strafschopgebied.

Na het resultaat Zuid-Korea zijn 1e in de tabel, met 6 points, terwijl Honduras op de plaats 4e zit, met 3 points. In verband met komende competitiewedstrijden, Kim Hak-Beom's team .

Coreia do Sul
  • Vertoonde een constante bedreiging voor het doel van de tegenstander en nam zijn hoogste aantal schoten in de competitie op met 23 schoten

• Registreerde het beste balbezitpercentage van het seizoen, met 68%

• Behaalde zijn hoogste aantal voltooide passes met 579 passes