Doelpunten in overvloed als België overwinning thuis

België in volledige controle

België overwonnen Roemenië in een uitzonderlijk overwinning op Vrijdag, 6x1, in een wedstrijd met betrekking tot naar de Grp.H van de European Women's Championship. Tessa Wullaert met een fantastisch scherm.

Het eerste doelpunt werd gescoord door Tessa Wullaert met 19 minuten op de klok, vanaf de penaltystip. Na 26 minuten, Janice Cayman schoot België tweede doelpunt. In de 44e minuut, Ives Serneels's team verlengden hun voorsprong met een doelpunt van Tessa Wullaert.

Na 52 minuten, middenveld hebben de hattrick, bijgestaan door Chloé Van de Velde voltooid. Middenveld heeft de mijlpaal van zes doelpunten voor het seizoen bereikt. Na 54 minuten, Laura Rus ontslagen voor Roemenië, opgelegd door Florentina Olar. Met 58 minuten op de klok, Mirel Albon's team zag Teodora Meluță een rechtstreekse rode kaart krijgen met 61 minuten op de klok, Elena Dhont kwam op. Na 80 minuten, spits verdubbelde de voorsprong voor België nationaal team. In de 85e minuut, Justine Vanhaevermaet maakte het einddoel van de wedstrijd, bijgestaan door Elena Dhont.

Met betrekking tot de volgende wedstrijd, België bezoek Zwitserland. In de tussentijd, Roemenië speelt thuis tegen Kroatië.

Bélgica

• Zet hun winnende serie voort met 5 games